maanantai 24. maaliskuuta 2014

Ilo irti elämästä

kuvaaja: Riina Nygrén

Mä haluisin kannustaa teitä ottamaan haasteita vastaan, vaikka ne ei tuntuisikaan niin mukavilta. Niinkun jokainen olen myös kohdannut ylämäkiä ja alamäkiä elämäni aikana. Kaikista tuntuu joskus,että elämä potkii päähän ja mikään ei tunnu miltään. Mutta niin sen kuuluukin olla. Sieltä syvältä voi nousta ja tehdä totta unelmista!

kuvaaja: Riina Nygrén
Elämä on täynnä haasteita, joihin tarttua. Elän mun unelmaa tällä hetkellä. Miksi? Mä otin haasteen vastaan ja lähdin tavoittelemaan fitness-lavoja ja päivääkään en oo katunu! Tähän asti tää on ollu tosi opettavainen ja kasvattava kokemus. Oikeestaan mun koko elämä on muuttunu tässä vuodessa. Näen asiat eri tavalla ja arvostan eri asioita. Kaveripiirikin on muttunut. Olen oppinut arvostamaan omaa aikaa. Välillä tarvitsen pohdiskeluhetken kahvikupin ääressä. Ennen olin kokoajan menossa, enkä kerennyt pysähtyä miettimään asioita. Arvostan itseäni enemmän ja olen saanut vahvan itsetunnon siksi, että tunnen itseni paremmin. Jos et itse arvosta itseäsi, ei sitä kukaan muukaan tee.

Kuvaaja: Riina Nygrén

Jos heitettäisiin haaste, olisiko reaktiosi: ''En lähde, ei siitä kuitenkaa mitään tuu'' vai ''Joo ehdottomasti! Ihana kokeilla uusia asioita?'' Voin kertoa, että mun asenne oli ennen toi eka. Silloin jäi tunne, että oisko sittenkin pitäny ja se oli raastavaa :D Nykyään asenteeni on erilainen. Oon oppinu asennoitumaan avoimesti asioihin. Niinkun eräs fiksu ystäväni sanoi: ''Elämässä ei pidä katua niitä asioita, joita on tehnyt, vaan niitä, joita on jättänyt tekemättä.'' Allekirjotan ton täysin!

Kuvaaja: Riina Nygrén

Jokainen tekee virheitä, mutta niistä voi myös oppia. En tykkää edes puhua ''virheistä'' pikemminkin ''opeista''. Toiset tekee niitä enemmän kuin toiset, mutta sekin on elämässä haaste. Jos on yhtään tämmönen rauhaton persoona niinkun mä, on varmasti tuttua, että niistä virheistä opitaan kantapään kautta... :D Juuri sen takia oon oppinu suvaitsemaan erilaisia tekoja ja mielipiteitä. Älkää siis pelätkö epäonnistumisia, vaan ottakaa ne oppeina. Heittäytykää ja ottakaa riskejä. Älkää välittäkö muiden mielipiteistä vaan kehittäkää itseänne ja tehkää unelmistanne totta!

Kuvaaja: Riina Nygrén
Kuvaaja: Riina Nygrén

Tämmöistä pohdiskelua tällä kertaa, hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti